Vapaaehtoistoiminta - Frivilligverksamhet

Tule vapaaehtoiseksi! Tässä vapaaehtoisten tehtäviä allergia- ja astmayhdistyksessä:

Yhdistyksemme on ollut kiinteästi mukana erilaisissa työryhmissä. Olemme huolehtineet että jäsenistömme tulee kuulluksi molemmilla kotimaisilla kielillä. Olemme tehneet mm. vaikuttamistöitä ja vastanneet yhteydenottoihin. Allergianeuvojamme on myös ahkeroinut jäsenistön kysymysten parissa. Yhdistyksemme tekee kaiken työn vapaaehtoisesti ja toivomme mukaan uusia vapaaehtoisia. Tällä hetkellä haemme vapaaehtoista:

• tekstin kääntäjää suomi-ruotsi

• liintaryhmäaktiivia

• vertaistukiryhmän jäseniä

• vapaaehtoisia apulaisia tapahtumiin

• yhtä asiantuntijajäsentä hallitukseen

• varainhankkijaa (mieluiten kokemusta rayn sekä säätiöiden hakemuksista)

• somettajaa

Opiskelija

Meille myös opiskelijat ovat tervetulleita suorittamaan tehtäviä mm. näiden vapaaehtoistehtävien muodossa. Sovitaan yhdessä mitä teet yksin tai opiskeluporukassa, neuvottele opettajan kanssa miten saat niistä opintopisteitä ja ryhdytään hommiin. Lopuksi voimme kirjoittaa sinulle todistuksen tehdyistä asioista. Allergia- ja astmayhdistyksissä on mm. fysioterapeutti tai liikunnanohjaajaopiskelijat järjestäneet hengitysliikuntahetkiä astmaatikoille, sosionomi- tai lastenhoitajaopiskelijat järjestäneet perheille toiminnallisen allergiaillan, kotitalousopettajaopiskelijat leiponeet erityisruokavalioillassa perheiden kanssa, markkinoinnin opiskelijat päivittäneet nettisivut ja huolehtineet allergiaviikon tiedotuksesta. Katsotaan yhdessä mikä olisi sinun opintojuttusi tai opinnäytetyösi!