Neuvonta - Rådgivning

Allergia-ja astmaneuvonta
Allergianeuvoja Hennamari Hietala

allergy.wasa@gmail.com aihe:allergianeuvoja

Hjälp vid allergi och astma

Inom ramen för Allergi- och Astmaförbundets allergirådgivning ger yrkesutbildade personer inom hälso- och sjukvården individuell rådgivning i frågor som gäller allergi och astma.

Allergirådgivningen

Du kan också skicka din fråga per e-post till allergy.wasa@gmail.com, allergirådgivare Hennamari Hietala besvarar !

_________________________________________________________________________

Yhdistyksen vertaistukipuhelin päivystää keskiviikkoisin 16-18 numerossa 044 916 6953.

________________________________________________________________________

Allergia,iho ja astmaliiton neuvontatiedot on saatavilla osoitteesta https://www.allergia.fi/neuvontanumerot/

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Inneluftrådgivningen

Telefon 020 757 5181 må - to kl 9-15.
Samtalsavgift: 8,28 sn + 7 sn/min, mobil 17 sn/min. Inneluftrådgivningen i samarbete med Hengitysliitto.

Inom ramen för Allergi- och Astmaförbundets inneluftrådgivning besvarar våra byggnadstekniska experter frågor som gäller fukt- och mögelskador, ventilation, apparatur och byggnadsmaterial.

- - - -

Kosmetikrådgivningen

Den nationella kosmetikrådgivningen sköts av Helsingfors Allergi- och Astmaförening, tfn (09) 4770 5464, www.kosmetiikka-allergia.fi samt e-postadressen kosmetiikka@allergiahelsinki.fi

Denna tjänst hjälper dig att hitta kosmetika och hudvårdsprodukter som passar för allergiker. Via denna tjänst kan du också beställa t ex en förteckning över de kosmetiska produkter som inte innehåller allergena substanser och därför passar för just dig.